Sunday, March 6, 2011

Nostalgia KAE7742 (episod 2)

Salam semua. Petang ni nak sambung sikit lagi kenangan-kenangan dengan KAE saya tu, pagi tadi masa tak mengizinkan. Babak seterusnya saya dapat sambung belajar di ITM Shah Alam dalam jurusan Diploma Kejuruteraan Mekanikal. Akhirnya cita-cita aku yang tertinggal di UM dapat ku teruskan di ITM (sekarang UiTM)

Asrama pertama aku ditempatkan Kolej Perindu. KAE kubawa bersama. Senang nak kemana-mana. Dari kampung aku bawa motor tu guna keretapi dari Butterworth, sampai kat stesen keretapi KL. Aku ke kelas hari-hari pun senang. Terkeluar topik sikit, jangan marah. Aku dapat masuk UiTM ni kira senior la sikit sebab dah masuk UM dulu. Semester pertama dan kedua skor gile-gile, maklumlah dah belajar kat UM, kacang jelah.

Masa kat UiTM aku rasa hampir 2 kali aku hilang helmet, geram betoi la. masa tu kalau dapat la mamat yang curi helmet aku, mau aku sigai je kepala dia sampai tersungkur di longkang nan berbau acem itu. Ish.. ganas juga aku. Sambung balik pasal KAE aku.

Pengalaman yang aku masih ingat sampai sekarang. Aku keluar malam dengan kawan aku kat area Shah Alam, UiTM masa tu kena masuk balik ke kampus sebelum pukul 11.00 malam, nak dijadikan cerita motor aku tak boleh start la pulak, fuhhh... jenuh aku menolak dari Sec 2 masuk dalam kampus.

Pak guard pun tanya kenapa tolak, aku kata tak boleh start, dia pun ok la kasi lepas. Aku kata motor rosak. Masa tu faham-faham jelah dah lewat malam, mesti ketar takut pak guard tahan ambil no kad metrik. UiTM Shah Alam kan atas bukit, bayangkanlah betapa seksanye menolak.

Sebenarnya bukan rosak pun, minyak habis. cehhh, buat malu je. Alamak macam dah keluar topik je. Sambung balik cerita aku. Kesana-kemari, ke kelas, latihan ko-kurikulum, makan-makan kat sec 2, lepak kat bukit tonggek (sekarang rasanya dah tak ada kot) semua dengan KAE ku.

Aku join brass band masa kat UiTM dulu sebab kat Sekolah Alam Shah dulu aku aktif brass band. Disitulah bermulanya kisah cintaku dan KAE menjadi saksi. Cee waahh... 'Z' bukan nama sebenar, awek pertama (ish.. ye ke?) yang singgah di hati, maklumlah aku ni budak engine yang tak hells engine, so dapat tackle budak ss memang bangga giler walaupun EX5 je. Power la juga.

Tasik Jaya kat PJ tu kira port yang selalu la KAE berkunjung. Tengok wayang cerita Kevin Costner (betul ke ejaan?) ish.. hentam jelah, janji semua kenal. Romantik giler. Bila 'Z' dok belakang aku, rasanya boleh muat sorang lagi kot kat belakang, hua..hua..hua.. power la KAE aku.

Kat UiTM Kolej Delima la port KAE. Kalau ada kat bawah pokok tu, adalah aku dengan 'Z'. Bahagia rasanya, kusangkakan panas sampai ke petang, rupanya pagi-pagi lagi dah hujan, jeng...jeng...jeng... aku pasrah dengan KAE ku. Bawa motor sambil nyanyi lagu Awie Tragedi Oktober... "tak sanggup lagi aku, mengenang kisah lalu..." tak layak masuk Mentor pun. Aku pun meneruskan duniaku dengan KAE. Dah terlajak la pulak...

Sorry 'Z', sebelum u ada seorang lagi yang pernah menjejakkan kaki di atas pemijak belakang EX5 ku, tapi sekejap je, kenal masa latihan brass band, aku jadi tenaga pengajar. Kira expert la juga main clarinet masa tu.

Episod belum habis lagi ye... akan bersambung. Yeop, Nazrul, Maria, Bai... banyak kenangan beb.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...