Saturday, February 12, 2011

Aku Kena "Ban" Dalam Ruangan Forum!!!! GERAMNYER...

Salam sejahtera pembaca blog saya. Petang ni saya nak luah secukup-cukupnya cara sepatutnya seseorang moderator berkerja. Bukan semua ye.. jangan terasa pulak moderator-moderator yang profesional di luar sana. I bukan nak buat kecoh tapi if you wannna ban somebody inside any forum please be profesional. I am not budak sekolah yang tak tahu apa-apa beb. Walaupun i ni buta IT (ye ke??) i tahu macam mana berkerja secara profesional.

Di dalam dunia cyber ni bermacam-macam jenis manusia ada di dalamnya, ada penjenayah, perogol, pembunuh upahan, ada yang baik, pemurah, penderma, penasihat, ahli koperat, ahli JKK kampung, dan bermacam-macam lagilah... Sendiri Mau Ingat..

Ni sampai ke ayat yang sopan sikit.

There should be a PROFESIONAL WAY to ban somebody inside the forum even though there is a terms to do that such thing.

Bagi yang fresh macam saya ni dalam dunia IT ni pun mesti setuju, jangan sangka fresh dalam dunia IT ni tidak ada MASTER dalam Business atau Engineering. Maybe better than them. Ok, i will give you the scenario, so you can imagine what i am talking about.

I admit that i have done a mistake inside that forum. But the way he/she ban me is not profesional.
He/she give me 3 warning in the row

First warning on 6.06 PM
Second warning on 6.08 PM
Third warning on 6.09 PM

All those warning are in the same day, is it fare??? And i notice it about 8.00 PM the same day. Wow... Panas membara hati ni beb... Lagipun masa tu saya tak online pun, kalau saya online, dia kasi warning pertama saya buat juga, dia kasi warning kedua saya degil juga, kasi warning ketiga terus 'ban', saya boleh terima dengan senang hati. Kalau dalam kes ini, kalau saya moderator pun saya 'ban' juga.

Kalau cara dia buat tu, masuk mahkamah ni rasanya saya menang kes ni. Siap boleh saman lagi, 1juta kot. Kan trend sekarang ni suka saman menyaman.

Bagi saya la. untuk ketiga-tiga kesalahan tu sepatutnya saya diberi warning yang pertama. Saya bukannya B**O* sangat. Saya boleh terima kalau dia buat macam tu. Ini tak sempat bernafas terus celup muka saya dalam baldi. Saya kena BAN sampai 30 hari pulak tu. Laman forum tu tak disangkal lagi memang popular seantero dunia (ye ke??) betul la...

Geramnyer

Pesanan dari seorang Juru**ra yang tak pandai dalam IT ni. JADILAH MODERATOR YANG PROFESIONAL JANGAN JADI MODERATOR YANG EMOSIONAL.

Bila kita mempunyai kuasa, gunakanlah dengan cara yang paling bijaksana. Saya terima bila saya di'ban' di dalam laman forum tersebut. Terima kasih kepada Moderator tersebut kerana memberi AMARAN dengan cara yang "AMAT PROFESIONAL". Seronok ye bila ada KUASA. Rezeki Allah ada di mana-mana. Jumpa lagi saya di dalam laman forum tu 30 hari dari sekarang iaitu pada 13 March 2011.

Sebelun dia 'ban' pun aku dah rasa macam cara aku tu tak betul, so semalam aku cubalah nak menggunakan saluran yang betul untuk membuat promosi perniagaan aku. Tiba-tiba dia "ban" aku dengan warning 3 times in the row, selang seminit pulak tu.

Ingat nak sambung lagi panjang geram aku ni, tapi mungkin setakat ini dulu kot. kalau aku rasa masih tak puas hati lagi, tunggulah ye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...