Monday, January 31, 2011

Definisi SEO

Search Engine Optimization (SEO) adalah proses meningkatkan kualiti trafik. Proses mendapatkan website anda ke bahagian atas enjin carian, ini adalah dasar definisi seo . SEO pada dasarnya memanfaatkan kata kunci yang efektif, blog dan teknik berkaitan lain untuk membuat website berada pada kedudukan yang lebih tinggi. Tetapi awas, jauhkan amalan-amalan buruk SEO kerana ia akan menjejaskan reputasi blog dan anda mungkin akan menghadapi kesulitan disenarai hitamkan.


Definisi SEO - SEO juga boleh ditakrifkan sebagai proses peningkatan laman web dengan tujuan utama menghasilkan lebih banyak perkhidmatan website. Setelah website telah dioptimumkan untuk enjin carian yang berkesan, kedudukan teratas anda akan dapat dikekalkan untuk jangkamasa yang lama. Hari ini, sejumlah besar pengguna mencari website melalui search engine. Ia boleh membantu untuk:
  • Peningkatan lalu lintas.
  • Peningkatan kedudukan.
  • Meningkatkan link popularity.
  • Kata kunci kajian.
  • Website di kedudukan teratas.
  • Kepuasan pelanggan.
Search Engine Optimization juga membantu dalam mencari pelbagai peluang perniagaan. Hari ini, sejumlah besar orang yang mencari pelbagai perkhidmatan tempatan dan peringkat orang-orang ini telah meningkat dari hari ke hari.

Pada dasarnya, SEO terbahagi kepada dua:
  • On-page optimization
  • Off-page optimization
SEO consultant akan mengoptimumkan laman anda pada siri kata kunci, sehingga laman anda muncul di bahagian atas enjin carian. Apabila seseorang mencari maklumat di web, mereka biasanya melawat enjin carian dan menaip kata-kata yang menggambarkan apa yang mereka cari.

Mesin carian menyemak database-nya dan mengembalikan halaman hasil yang memenuhi keperluan pengguna, apa yang mereka cari. Kata-kata yang digunakan oleh orang-orang untuk mencari boleh dianggap sebagai kata kunci. Dengan demikian, kata kunci memainkan peranan penting dalam optimasi search engine.
SEO bekerja dengan cara yang sederhana tetapi memakan masa sedikit dan memerlukan banyak kesabaran.

Perancang web tanpa pengetahuan dari SEO tidak akan berfungsi kerana tidak akan membantu anda menarik para pengunjung ke laman web dan anda mendapatkan peringkat yang lebih rendah. Website ini harus benar dioptimalkan untuk search engine. SEO adalah kaedah yang hanya bekerja secara percuma.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...