Friday, August 12, 2011

Basikal Tiga Generasi

Saje je nak kongsi dengan rakan-rakan blog dan pembaca sekalian. Sebelum ni aku bercerita mengenai motosikal kesayanganku KAE tu. Kali ni aku nak cerita sikit je pasal basikal aku dan anak-anak.

Yang paling besar ni aku beli masa aku bujang-bujang dulu. Masa tu aku tinggal di Kota Kemuning Sec 31, Shah Alam. Maklumlah balik kerja petang-petang tak ada kerja nak buat, ada duit lebih sikit aku beli la basikal ni. Lepas tu petang-petang mula la aku mengayuh sampai ke tasik di Kota Kemuning tu ulang alik.
Lepas aku berumahtangga je, bermulalah basikal aku ni rehat. Bukan rehat sekejap pulak tu, hampir 4 tahun juga le dok dalam stor. Baru-baru ni je aku ambil basuh, sekali-sekala je aku kayuh kat depan rumah aku kat Tanjung Malim ni.

Yang ni basikal anak-anak aku yang comel. Hehehe... macam ayah dia daa.....



 Yang untuk anak aku yang sulung tu pun rasanya nak kena beli yang lagi besar lepas ni. Adik dia ambil alih basikal abangnyer. Jimat... Cuma wife aku je takder basikal lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...